4 tankar om “Vindkraft är grön kraft

  1. Jo nog är den grön ja, men vad kostar det att framställa i kw ? Jag minns då du satte in dina första bilder på vägen, bilarna som drog dit ekipagen… osv… Inköp, frakter, uppsättning, gjutning av fundament… Hur många björnar får flytta? Andra djur som blir drabbade, fåglar som ska flyga förbi. Jag är inte emot… men jag börjar jobba på värmeåtervinning snart 😉 Jag sa upp mig i måndags.

    • Precis där jag bor, och ffa i Gävle där jag bodde då, drabbades hårt av kärnkraftsolyckan i Tjernobyl. I rest my case, Åke 😉 Värdet på djur, människor och natur går inte att sätta pris på. Det finns nog inte en enda björn som störs av snurrorna. Och grattis till nya jobbet! Nu behöver du inte bidra till växthuseffekten med allt bilåkande.

  2. Snurrorna var vita och fina i början… men dom skrämmer mig lite på allt de bökar och luckrar upp i moder natur. En örnfilm har satt spår i min hjärna hur den ska flyga förbi men klipps av en vinge och dråsar nästan direkt i backe… hur många fler går inte åt… min lillebror har övertagit en släktstuga som ligger så fint vid en sjö, ingen el, inget vatten knappt mobiltäckning. Det är frid på hög nivå vill jag lova MEN du ska bara höra vingslagen från dessa mackapärer förstöra friden. Här har jag satt mina fötter i mer än 60 år… jag har skrivit om denna plats många gånger. Jag ska snart dit och flyga lite drönare och klippa en film. Man ser det dock inte för man måste ut på sjön en bit… nu kommer det att synas när jag flyger där.

Lämna en kommentar